Taxichauffeurs

 

Taxi Papendrecht

 

 

De taxichauffeur heeft een vergunning om alleen de voertuigen op de weg te besturen, vandaar de term “Taxi”. De meeste mensen denken dat de hoofdstad de meeste taxi’s heeft. De grote steden van het land hebben van oudsher veel taxi’s. Taxicabs kunnen verschillende invloeden hebben en verschillende routes aanbieden. Het meest voorkomende tarief is gekleurd de gele kleur. Deze taxi’s kunnen vierentwintig uur per dag rijden en zijn dus zeer moeilijk in te plannen.

Veel mensen bezitten auto’s, en vinden taxi taxibedrijven dus erg handig. Taxi’s kunnen hen zelfs tijdens hun werkuren, en zelfs op hun werkdagen bereiken. De taxi’s kunnen over het algemeen een tarief afspreken dat afhankelijk is van de bestemming, de hoeveelheid bagage, of enig ander criterium dat een passagier nodig heeft. De passagier betaalt de ritprijs vooraf, en verwacht dat de Taxichauffeur spoedig op de plaats van bestemming arriveert. De chauffeur heeft de mogelijkheid om de reisroute van de passagier te aanvaarden of te weigeren. De meeste taxi’s in Europa zijn geel gekleurd, omdat ze worden beschouwd als de voordeligste en gemakkelijkst aan te houden. Overdag kunnen deze taxi’s snel komen en gaan, afhankelijk van het aantal passagiers. s Nachts zullen alleen chauffeurs met passagiers ze gebruiken. De chauffeur moet ze overdag aanrekenen zoals ontelbare taxi’s, en ‘s nachts zo mogelijk verdienen door weinig winst te maken. De bestuurder moet de “ragget”, meestal een deken voor de passagier, meenemen en in donkere kleren aan zijn reis vanaf het depot beginnen. Hij hoeft zich niet te laten afleiden door de passagiers die niet bereid zijn te betalen.

In de meeste steden wordt het luchtvervoer in belangrijke mate gebruikt voor shuttles en taxi’s. Luchtvervoer is de beste en goedkoopste manier om mensen van de ene plaats naar de andere te brengen. Taxi’s zijn echter meestal een noodzaak in grote steden. Als er geen taxi’s op straat zijn, zijn pendeldiensten het beste vervoer. De chauffeur kent elke plaats aan de kleur van zijn voertuig. Normaal gesproken heeft de chauffeur een geel voertuig.

Situaties waarin een taxi een noodzaak is, zijn nog steeds aan de orde van de dag. Er zijn veel mensen die het zich niet kunnen veroorloven om taxi’s te kopen en dus vertrouwen op het openbaar vervoer. Een speciaal soort taxi’s, limo cabines genaamd, worden over het algemeen gebruikt door rijke mensen om zich te verplaatsen van de ene locatie naar de andere, maar ze worden meestal gebruikt door mensen in een groep, op een speciale gebeurtenis. Bijvoorbeeld, een bruiloft finer of promit naar een rode cabriolet of andere types van limousines is meestal een toast gesprek. Aan de andere kant, een groot aantal mensen op zakenreis vaak gebruik maken van taxi’s. Ze anticiperen op de vergadering op een bepaalde tijd en plaats. Taxi’s worden over het algemeen gebruikt als vooraf afspraken en zijn altijd op een gevoelige plaats. Er zijn traditionele taxi’s die hetzelfde proces volgen; er zijn echter ook nieuwere modellen die naar de door de klant aangegeven bestemming kunnen rijden in plaats van te vliegen of het vliegtuig te nemen.

In de loop der jaren hebben duizenden mensen gebruik gemaakt van taxi’s. Een van de eersten die een taxi gebruikte was Freddi Benz, een Duitse ingenieur, die naar de Verenigde Staten werd gezonden in het kader van een gesponsorde handelsmissie. Toen hij terugkeerde naar Duitsland begon hij met de bouw van een nieuwe autofabriek in Essen. Hij bouwde ook een eigen automobielbedrijf, een laarzenbedrijf en een taxibedrijf.

Pas met Kerstmis van 1903, toen hij daadwerkelijk zijn automobielbedrijf, ” Benz & Cie.” oprichtte, begon hij passagiers te vervoeren. Veel mensen hadden de goede kwaliteiten van de taxi’s van de stad al herkend, dus begonnen ze al snel op zoek te gaan naar dit vervoersalternatief. Tot in de jaren 1960 werden taxi’s heel gewoon. Een typische taxi heeft een omlooptijd van tien tot vijftien minuten. Daarom wachtten de passagiers op met de hand gemaakte fromenger’s paraplu’s. Deze taxi’s konden slechts twee passagiers meenemen, naast de chauffeur. De zitplaatsen van deze taxi’s hadden elk elektrische ramen, en een schakelaar voor de lichten.

De taxikosten bedroegen misschien een kwartje tot een dollar. De ritprijs zou een warm bad omvatten, mogelijk gemaakt van de eigen drank van de passagier. De chauffeur had misschien een glas champagne of een andere alcoholische drank tussen alle sprekers in de trein. Jarenlang zijn er liedjes geschreven over de accenten van de taxichauffeurs. Ze zijn uit slagroomsoesjes getrokken om de aantrekkelijke dames van de stad op hun eenvoudigste, meest onschuldige manier voor het voetlicht te brengen. Deze taxichauffeursliedjes bevatten waarschuwingen aan het adres van de vrouwen zoals, “Baby you can’t go home, unless you’ve got a Studebaker waiting to take you home” of “Baby you can’t drive, unless your parents pay for your turn.”

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *